miércoles, 15 de junio de 2011

K OTOCH



Je'el ku káajal túun u k'uchul le meyajo'obo'. Te'el k'iina' táan k káajal yéetel jump'éel ts'íib ku túuxtik Feliciano Sanchez Chan. Leti'e' juntúul máak táaj uts tu yich u ts'íib ich maaya, ku ka'ansik bix u beeta'al jats'uts ts'íibo'ob, yéetel u ts'aamaj u yóol tia'al u mu'uk'a'ankuusa'al miatsil maaya wíinik. ma' tu túuxtaj bix u k'aaba'i' ba'ale', ken a xoke'exe' in wa'alike' ma' k'abéet u k'aaba'i', chéen cha'a'ex u k'uchul ta puksi'ik'ale'ex.

Táan u júutul le k-otocha’ in paalale’ex.
Jump’éel k’iin
Wa tun tia’al u taal u sáastal
Wa tun tia’al u taal u chíinil k’ine’,
Ma’ in wojel máax si’ip’ u yóole’e
ka’a tu tsáank’altaj u joolnajil,
Tu cha’aj u lo’obol u táankabil,
U na’akal áak’o’ob yóok’ol u tsíikil.
In wa’alike’ min taal xan yum iik’e’
Ka’a tu walk’esaj u pakjo’olil.
Táan u júutul le k-otocha’ paalale’ex.
Wa ka’a a wile’exe’
táan u káajal u níikil u pak’lu’umil,
Ts’o’ok u chíikpajal u ch’ala’atel,
Láaj jenchaj u k’óobentuunichil,
Búut’ le x-nuk káat jach ki’ u síistal u ja’ay ka’ache’.
Táan u júutul le k-otocha’ paale’ex.
Yóok’ol u tsíikile’
junkúul j-ma’a subtal kóopo’
Ts’o’ok u chen ch’inkubáa ka’anali’.
U ch’ija’an okoy ja’ayle’
Ti’ ku pe’ekekaab lu’ume’.
Ts’uukul u chúun u yokmal
Kóots u yaak’il u jíilil,
Táan a jaanta’al u joonajil tumeen k’amas.
Táan u júutul le k-otocha’ paale’ex.
U nikte’ilo’ob,
Ku ki’ibokaankil t-kuxtal
ka’ach tia’al u taal u píik’ile’
Súuto’ob chen bini’it xíiwil.
U táankabile’,
P’áat chen x-tokoy táankab
Mina’an u p’aak’alilo’ob.
Xu’ul tuláakal che’ ku yichaankil.
Mina’an nikte’ ki’ibokaankil,
Le xíiw’o’ob ku ts’aakankile’
Chen bey u pe’ekekaabo’,
Bey ba’al mina’an u beelale’.
Le wa jayp’éel k-nu’ukulo’ob
K-k’a’abetkuunsik ka’ach
tia’al k-meyajtik k-kuxtale’
Múuko’ob ich lu’um,
Ts’úuk u yooko’ob,
Tu yiitsintuba’obe’ ka’a la’abi.
Táan u júutul le k-otocha’ paale’ex.
U ts’ook u yajile’
Mix u chíikul a pe’echak’e’ex tin wilaj
Taaliken in chan xíimbalte’ex
Tia’al in wa’alikte’ex.
In paalale’ex
Táan u júutul le k-otocha’…
Táan u láaj júutul le k-otocha’.

No hay comentarios: